WMAP چیست؟

Untitled-1

هفته یا ماهی بگذره و من وقت این رو نداشته باشم که در مورد مفاهیم مرتبط  با برنامه نویسی، جهان هستی، ادیان و… تحقیق یا مطالعه کنم، عملا احساس بیهودگی عجیبی بهم دست میده، با اینکه می دونم شاید فهم من از چیزایی که روشون تحقیق می کنم چندان کاربردی نیست اما در صورت نبودش کاملا احساس بی مصرف بودن می کنم. تو چند روز تعطیلات اخیر اتفاقی با مفهومی به نام WMAP (Wilkinson Microwave Anisotropy Probe) روبرو شدم و واقعا منو جذب کرد. خارج از مفاهیم مرتبط با فیزیک، اتم و… تو این عکس چگونگی ایجاد (خلق) جهان هستی را می بینید. محیط تاریک رنگ خلاء نام دارد و شروع یک انفجار و پراکنده شدن ذرات طی میلیاردها سال. باور نکردنیه که دیدگاه علمی چقدر با دیدگاه دینی و مذهبی متفاوته! و خدایی که من می پرستم خالق چنین پدیده ای است، بسیار فراتر از  حد کلمات و تصورات.

لینک پیوست: https://map.gsfc.nasa.gov/

پاسخی بگذارید

